2023. február 3., péntek

Mini amerikai fánkok

 Itt a farsangi szezon, itt az ideje a fánkok sütésének. Mikor betévedtem az egyik áruházba és láttam, hogy épp mini fánksütőt árulnak, gondoltam kipróbálom. A gyerekeknek nagyon bejött. Nekem azért tetszett (bár csak 2 darabot ettem belőle) mert így nem olajban sül a fánk. 

Hozzávalók:

  • 3 db tojás
  • 130 g cukor
  • 10g vaníliáscukor
  • 5 evőkanál olaj
  • 1 csomag sütőpor
  • 260 g liszt
  • 250 ml tej
Elkészítés:
  1. A tojásokat kihabosítom a cukorral és vaníliáscukorral.
  2. Hozzáadom az olajat és szép krémes állagúra dolgozom a tésztát.
  3. Ezt követően mehet bele a sütőpor, a lisztet és a tejet kisebb adagokban váltva adom hozzá a tésztához. Csomómentesre keverem.
  4. kb 15 percet állni hagyon sütés előtt.
  5. Pihentetést követően, ha bemelegedett a sütő, habzsákba töltöm a tésztát és így töltöm meg vele a fánksütőt. Pár perc alatt készre is sülnek a fánkocskáink.
  6. Porcukorral és csokisziruppal tálalom.
Ebből az adagból nekem kb 70 darab minifánk készült.




A gyerekek nyilván bonyolítani akarták a fánkokat, úgy gondolták, hogy csokiba mártom és cukorkákkal megszórom, mint a sütő dobozán lévő képen volt. 😀Hát este 8-kor nem igazán tellett másra csak szirupra és porcukorra, de szerintem ez is bőven elég. Főleg azért, mert tényleg elég mini fánkokról van szó, elég aprólékos lett volna mindet csokiba mártani és cukrozni. De nem kizárt, hogy egyszer úgyis megcsinálom valami partyra, mert jól nézne ki. 😜

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése