2023. február 2., csütörtök

Fitt reszelt túrós süti

 Mint minden év elején, én is jobban odafigyelek arra, hogy mit eszek. Gyerekkoromban anyukám nem egyszer csinált reszelt túróst (mondjuk az eredeti változatban). Már akkor is nagyon szerettem. Most volt itthon egy fél kiló éppen lejáró szavatosságú túró és kitaláltam, hogy csinálok zabpehelylisztből egy kis túrós sütit. Egy tök egyszerű süti, és nekem nagyon bejött így is. Bár fittnek minősül, azért nem ehetek belőle akármennyit, erre azért figyelnem kell! ;)

Hozzávalók:

Tésztához

  • 250 g zabpehelyliszt
  • 2ek cukrozatlan kakaópor
  • édesítőszer ízlés szerint
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 db tojás
  • 125 g vaj
Krémhez:
  • 500 g zsírszegény túró
  • 1 db tojás
  • 2 tk vaníliaaroma
  • reszelt citromhéj ízlés szerint
  • 4 ek édesítőszer (én eritritet használtam, de férjem szerint lehetett volna édesebb...)
Elkészítés:
  1.  A tészta hozzávalóit összegyúrom, majd elfelezem és folpackba csomagolva fagyasztóba teszem, hogy később le tudjam reszelni.
  2. Míg a tészta dermed a fagyóban összeállítom a krémet. A túrót villával áttöröm és kikeverem a többi összetevővel.
  3. A fagyasztóból kiveszem a tésztát és nagylyukú sajtreszelőn lereszelem. Ezt teszem a tepsim aljára, majd eloszlatom rajta a túrós krémet. Végül a másik adag tésztát  ráreszerem a krémes rétegre.
  4. Előmelegített sütőben 180 fokon kb 35 percig sütöm.
  5. Sütőből kivéve megvárom míg kihűl, ezután már szépen szeletelhető.

(Nekem 35 darab kisebb kocka lett ebből az adagból. Ha nem téved a kis kalkulátorom, akkor 3 kocka kb 228 kalória. Számomra ez tökéletes uzsonna)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése