2022. április 1., péntek

Isteni Sajtos pogácsa

 Mostanában tényleg rákattantam a pogácsákra. (Még mindig várat magára a tepertős pogi, egyszer csak veszek már tepertőt! :D ) Sokszor csináltam már sajtos pogácsát, de ez most egy kicsit más arányokkal készült, és isteni lett! 



Hozzávalók:

  • 600 g liszt
  • 230 g vaj
  • 30g friss élesztő
  • 10g cukor
  • 10 g só
  • 1 tojás
  • 1 tojás sárgája
  • 230 g tejföl
  • 120 g sajt
Tetejére:
  • 1 tojás
  • sajt
Elkészítés:
  1. Először a lisztben elmorzsolom a vajat, majd a többi hozzávalóval együtt alaposan kidolgozom a tésztát.
  2. A bedagasztott tésztát kb 30 percig langyos helyen pihentetem.
  3. A pihenőidő letelte után kinyújtom a tésztát, rácsozom/csíkozom és kiszaggatom a pogácsákat, majd sütőpapíros tepsire helyezem őket.
  4. Megkenem felvert tojással és langyos helyen kb 40-50 percig kelesztem.
  5. A kelesztés után lekenem mégegyszer felvert tojással, megszórom reszeltsajttal.
  6. A sütőt alul-fölül sütési módra állítom és 250 fokra előmelegítem. Miután  a sütőbe raktam a pogácsákat egyből visszaveszem a hőfokot 210 fokra és így kb 16-18 perc alatt készre sütöm őket.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése