2023. február 5., vasárnap

Farsangi fánk 2.

 Már ez a második fánk recept ami a blogon van. Mostanában ezt a fajtát csináltam, mi ezt nagyon szeretjük. Igazán puha és isteni finom.  

Hozzávalók:

  • 500 g liszt
  • 5g só
  • 55g cukor
  • 2-3 csipet fahéj
  • narancs és citromhéj
  • 40 ml rum
  • 3 db tojássárga
  • 230 ml tej
  • 25 g élesztő
  • 45g vaj vagy margarin

Elkészítés:
  1. Összegyúrom a hozzávalókat azzal, hogy a zsiradékot csak utólag adom hozzá.
  2. A tésztát egy kiolajozott edénybe rakom és lezárom, kb 45 percet pihentetem.
  3. Pihentetés után 62-63 grammos darabokra szedem, nekem így készült 15 db fánk. 
  4. A tésztát gömbölyítem (vagy fonom, mint  a császárzsemlét), és lisztezett sütőlemezre teszem, letakarom konyharuhával és kb 60 percet pihentetem.
  5. 1-1.5 liter olajat melegítek kb 170 fokra, ebben fogom kisütni a fánkokat.
  6. Először a gombócok közepébe egy mélyedést nyomok, majd a tetejükkel lefele belerakom a forró olajba, és lefedem fedővel. Így kb 2 percet sütöm. Majd megfordítom és már fedő nélkül sütöm a másik oldalát szintén 2 percig.
  7. Porcukorral és lekvárral tálalom. A fonott fánkokat cukros-vaníliáscukros-fahéjas keverékbe forgatom.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése