2021. január 26., kedd

Csupa csokis cupcake

Hoztam egy nagyon finom édességet, amit barátnőm szülinapjára készítettem. Egy kis időbe tellett tökéletesíteni. :) A alapja banános-csokis muffin volt és a krém egy amerikai cupcake recept alapján készült. Elárulom nem először csináltam már, eddig se volt rossz, de a mostani adagra már igazán büszke vagyok :D (Hát igen, az amerikai receptekben a mérce cup és uncia, és nem mindegy hogy száraz vagy folyékony összetvőről van szó... ) 



Muffin (32 db)
Hozzávalók:
  • 500 g liszt
  • 4 ek. holland kakópor
  • 2 tk. sütőpor
  • nagy csipet só
  • 1.5 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 200 g csoki
  • 4 db banán
  • 2 db tojás
  • 300 g cukor
  • 200 g vaj
  • 5 dl tej
Elkészítés:
  1. A banánokat villával összenyomkodom, pépesítem.
  2. A csokit apró darabokra vágom/tördelem.
  3. A lisztet egy tálban összekeverem a kakaóval, sütőporral, egy csipet sóval és a szódabikarbónával, majd belekeverem a feldarabolt csokit.
  4. Egy másik tálban a tojásokat a cukorral gépi habverővel habosra keverem, majd kidolgozom a puha de nem folyós vajjal, végül beledolgozom a tejet.
  5. Ehhez a keverékhez forgatom a lisztes keveréket, és jól kidolgozom.
  6. Az így elkészült tésztát kapszlikba teszem, de figyelek, hogy a kapszlikat ne töltsem túl, mert megemelkedik sütés közben a tészta és még a csokis hab ezután kerül a tetejére.
  7. A muffinokat 180 fokon kb 25 perc alatt megsütöm.
Csokis krém:
Hozzávalók:
  • 5 db tojás fehérje
  • 300 g cukor
  • 450 g szobahőmérsékletű vaj
  • 1 tk. vanília aroma
  • fél tk. só
  • 280 g étcsoki
Elkészítés:
  1. Egy tálba teszem a tojás fehérjéket és a sóval, valamint a cukorral együtt, kézi habverővel jól kikeverem.
  2. Egy edényben vizet forralok és a tojásfehérjét forró vízgőz fölött folyamatosan kevergetem, kb 5-6 percig, míg szép homogén nem lesz. Figyeljünk rá, hogy a tál ne érjen bele a vízbe!
  3. Ezt követően konyhai robotgépbe töltöm a tál tartalmát és a habverő fejjel alaposan felverem a fehérjét, kb 10 percig, míg szobahőmérsékletű, kemény habot nem kapok.
  4.  Ezután kicserélem a fejet keverőlapátra, és alacsony fokozatra állítom a robotgépet. A szobahőmérsékletű vajat több kisebb részletben adogatom a fehérjehabhoz, és addig kevergetem míg szép egynemű krémet nem kapok. 
  5. Közben a csokoládét szintén vízgőz fölött megolvasztom, majd hagyom szobahőmérsékletűre hűlni. (Én közben át szoktam tenni egy másik üvegtálba ez segít lehűteni a csokit)
  6. A kihűlt csokit ezután beleöntöm a robotgép táljába, és hagyom, hogy szépen kidolgozza a gép a krémet.
  7. Ezután már csak habzsákba kell lapátolni a habot és díszíthetjük is a muffinokat. 

Mint fenn említettem, ezt szülinapra készítettem, így egy kicsit izgalmasabban "tálaltam". A sütikből cupcake tortát készítettem (és az állvány is handmade ;) )


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése