2022. október 1., szombat

Tepertős pogácsa

 Nagy kedvencem a pogácsa. Enni is szeretem és készíteni is. Szerintem a legjobb recept a blogon is megtalálható sajtos pogácsa recept, de most valami ízesebbet ettem volna. Így esett a választásom a tepertős pogácsára.



Hozzávalók:

  • 600 g liszt
  • 200 g darált tepertő 
  • 60 g zsír
  • 30 g élesztő
  • 20 g só
  • 5 g őrölt bors
  • 1 tojás és 1 tojássárgája
  • 3 ek száraz fehérbor
  • 350 g tejföl
Elkészítés:
  1. Először a lisztben elmorzsolom a zsiradékot: a zsírt és a darált tepertőt. (Én ezúttal, mivel nem volt nekem tetsző tepertő a hentesnél, tepertőkrémmel dolgoztam, úgy hogy később csak fele mennyiségű sót raktam a tésztába)
  2. Második lépésként beleteszem a többi hozzávalót a tálba és jól kidolgozom a tésztát. 
  3. Mikor már elválik a tészta az edény falától, akkor letakarom és félreteszem langyos helyen pihenni, kb fél órára.
  4. Pihentetés után nyújtom, rácsozom a tésztát és kiszaggatom a pogácsákat.
  5. A kiszaggatott pogácsákat sütőpapírral bélelt tepsire teszem, megkenem felvert tojással és langyos helyen kb 1 óráig kelesztem.
  6. A kelesztést követően a sütőt alul-felül sütési funkcióra állítom és  250 fokra előmelegítem. A forró sütőbe helyezem a pogácsákat, de amint betettem a tepsit a hőfokot lecsökkentem 210 fokra. Így sütöm készre a pogikat, kb. 18-20 perc alatt. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése