2022. május 9., hétfő

Magvas zsemlék

 Isteni finom magvas zsemle receptet hoztam. :) Én teljeskiörlésű tönkölybúzaliszttel készítettem, de aki nem szereti a teljeskiörlésű liszteket szerintem simán tönkölybúzaliszttel vagy fehérliszttel is elékszítheti.


Hozzávalók:

  • 330 g teljeskiörlésű tönkölybúzaliszt
  • 220 g finomliszt
  • 20 g élesztő
  • 15 g só
  • 3 g cukor
  • 80 g mag a tésztába
  • kb 350 ml víz
  • tetejére magvak (napraforgó, szezámmag, tökmag)
Elkészítés:
  1. A kétféle lisztet a sóval, magvakkal összekeverem.
  2. A vízben feloldom a cukrot és belemorzsolom az élesztőt, összekeverem, feloldom benne.
  3. A lisztkeverékhez adom a feloldott élesztőt és jól kidolgozom a tésztát.
  4. Kb. 30-40 percig langyos helyen kelesztem.
  5. A megkelt tésztát 10 részre osztom, gömbölyítem, megszórom magvakkal és sütőpapíros tepsire helyezem.
  6. A megformázott zsemléket ismét 40-45 percig kelesztem.
  7. Sütés előtt a magvas zsemléket vízzel spriccelem meg.
  8.  A sütőt előmelegítem 250 fokra, egy hőálló tálba vizet teszek a sütő aljába. A zsemléket a forró sütőbe helyezem, de egyből visszaveszem a hőfokot 210 fokra, így sütöm meg őket kb. 20-25 perc alatt.
  9. A sütőből kivéve ismét megspriccelem a zsemléket egy kevés vízzel.





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése