2022. április 10., vasárnap

Citromos foszlós kalács

 Közeleg a húsvét, a kalácsütés ideje, nem mintha amúgy nem szoktam volna kalácsot sütni, de ilyenkor mindig megszáll az ihlet. :)

Ezúttal egy egyszerű kalácsot készítettem, vagyis kettőt,melyeknek a tésztája ugyanaz. A különbség csak a formázásban és díszítésben van.

Hozzávalók:

  • 210 ml tej
  • 22 g friss élesztő
  • 500 g liszt
  • 65 g cukor
  • 5 g só
  • 1 tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 55 g vaj
  • díszítésnek tojás, mandula/nagyszemű cukor


Elkészítés:
  1. A langyos tejbe belekeverek egy teáskanál cukrot és belemorzsolom az élesztőt, jól elkeverem.
  2. A lisztbe beleszórom a cukrot, a sót, belerakom a tojást, az élesztős tejet és a citrom reszelt héját. Elkezdem dagasztani. Mikor a tészta már szinte összeállt csak akkor dolgozom bele a vajat.
  3. A kidolgozott tésztát lefedve kb fél órát pihentetem szobahőmérsékleten.
  4. Pihentetés után szétosztom a tésztát. (Most 4 nagyobb és 6 kisebb gombócot formáztam.)
  5. A tészta gömbölyítése után a gombócokat lefedve negyed órát pihentetem.
  6. A tésztákat kinyújtom és megfonom a kalácsokat (ebben az esetben egy négyes fonással készült, egy pedig hatos fonással)
  7. Lekenem a kalácsokat felvert tojásfehérjével és langyos helyen 40 percig kelesztem.
  8. Kelesztés után ismét lekenem felvert tojással és ízlés szerint mandulával, nagyszemű cukorral díszítem.
  9. A sütőt előmelegítem 170 fokra, és alsó-felső sütési funkcióval kb 40-45 percet sütöm a kalácsokat.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése