2021. március 16., kedd

Teljeskiörlésű tönkölybúzás rudacska

Valami egészségesebb nasit akartam készíteni hétvégére, így született meg a ez a kis rágcsálnivaló. Megnéztem milyen teljeskiörlésű lisztem van a kamrában, szétnéztem a hűtőben és így gyúrtam be egy "kisebb" adag tésztát...


Hozzávalók:
  • 400 g teljeskiörlésű tönkölybúzaliszt
  • 200 g fehérliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 tk só
  • 400 g margarin
  • 500 g túró
  • 4 ek tejföl
  • tojás a tetejére
  • szóráshoz: nagyszemű só, szezámmag, sajt
Elkészítés:
  1. A liszteket összekeverem, majd belekeverem a sütőport és a sót. Belemorzsolom a puha vajat, majd beledolgozom a túrót, tejfölt. 
  2. Alaposan összedolgozom a tésztát, majd lisztezett deszkán kb fél centi vastagra nyújtom.
  3. Megkenem tojással, megszórom sóval, sajttal, szezámmaggal. 
  4. Vékony csíkokra vágom és sütőpapíros tepsire teszem.
  5. A sütőt előmelegítem, és 170 fokon kb. 25 perc alatt szép pirosra sütöm.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése