2021. február 13., szombat

Hamburger zsemle

 Tegnap hambipartit tartottunk, ahol nemcsak a húspogácsát, hanem a hamburger zsemléket is mi csináltuk. Már többször csináltam, imádom ezt  a zsemle receptet.



Hozzávalók:

  • 2 dl tej
  • 20 g élesztő
  • 600 g liszt
  • 2 ek. cukor
  • 1 tk só
  • 40 g olaj
  • 1 tojás
  • 100 g joghurt
  • tetejére 1 tojás, és szezámmag
Elkészítés:
  1. A langyos tejbe elkeverek 1 tk cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt, hagyom felfutni.
  2. A lisztbe belekeverem a cukrot, sót, hozzádolgozom az olajat, joghurtot és egy tojást.
  3. Szép egynemű tésztát gyúrok belőle, majd konyharuhával letakarva, langyos helyen 1 órát kelesztem.
  4. Ha megkelt lisztezett felületre borítom, és 8 részre vágom.
  5. Egyenként megformázom a zsemléket és sütőpapíros tepsire ültetem őket majd újra duplájára kelesztem.
  6. Ha megkeltek a zsemlék megkenem felvert tojással és megszórom szezámmaggal.
  7. A sütőt előmelegítem 180 fokra és légkeveréses fokozaton kb 18-20 perc alatt megsütöm a zsemléket.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése