2021. február 14., vasárnap

Habcsók

 Bevallom őszintén nem vagyok habcsók rajongó, lehet gyerekkoromban túl sokat ettem és besokalltam 😀 De fánkot készítettem és kimaradt egy nagyobb adag tojásfehérje, ezért kitaláltam, hogy Valentin napra csinálok egy kis habcsók dekorációt a tortámra. Készült még habcsók szív is ajándékba! ;)

Hozzávalók:

  • 120 g tojásfehérje
  • 240 g cukor
Elkészítés:
  1. Először egy fém tálban a tojásfehérjét jól kikeverem a cukorral, majd ezt a keveréket vízgőz fölé teszem: egy nagyobb edényben vizet forralok és a tálat ráteszem. Fontos: a tál ne érjen bele a vízbe! 
  2. A cukros tojásfehérjét addig kavargatom vízgőz fölött, míg szép egynemű nem lesz. Ezt úgy lehet tesztelni, hogy ujjunk közé veszünk egy kis fehérjét és ha már nem érezzük a cukorszemeket, akkor lesz jó.
  3. Ezt a masszát beleborítom a konyhai robotgép üstjébe, és habverővel nagy fokozaton addig verem, míg kemény habot nem kapok, illetve míg ki nem hűl a hab.
  4. Ezután nincs más dolgom, minthogy habzsákba rakjam a habot és tetszőleges formájú habcsókokat nyomjak sütőpapírral bélelt tepsire.
  5. Ha színes habcsókokat szeretnénk, akkor keverjünk gél ételfestéket a habba.
  6. A sütőt alsó-felső sütésre állítom és előmelegítem 90 fokra, és kb 2 órán át szárítom a habcsókokat.






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése