2020. december 26., szombat

Mesekeksz (Karácsonyi köntösben)

 Itt az egyik kedvenc házi készítésű kekszem, a mesekeksz.  Kellemes az íze, fantasztikus illatok szállnak a konyhában mikor készítem, és sokáig eláll. Ezúttal az ünnepekre készítettem, karácsonyi keksznyomóval. Nagy sikere volt! Ajánlom! 


Hozzávalók:

  • 320 g liszt
  • 100 g porcukor
  • 150 g puha vaj
  • 80 g méz
  • 2 tojás sárgája
  • csipet só
  • 2 tk vaníliaaroma
  • 3-4 tk fahéj
  • 2 csapott tk kardamom
  • 1 tk szegfűszeg
  • 1-1 nagy csipet gyömbér és szerecsendió
Elkészítés:
  1. A hozzávalókat jól összegyúrom és éjszakára beteszem a hűtőbe pihenni.
  2. Másnap miután kivettem a hűtőből 20 percig szobahőmérsékleten pihentetem.
  3. Lisztezett deszkán kinyújtom kb fél centi vastagra és kiszaggatom (vagy kekszpecsétet használok).
  4. Előmelegítem a sütőt 175 fokra és kb. 10 perc alatt megsütöm a sütiket. (Aki szereti ha egy kicsit ropogósabb az hagyja még 1-2 percig sülni.)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése