2020. október 16., péntek

Kolbászos csiga

 Ma keresgéltem a receptjeim között (konkrétan a papírfecnik között 😁) és rátaláltam a kolbászos csiga receptjére. Már nagyon régen csináltam és igazából bármivel meg lehet tölteni. Egyszerű, de nagyszerű finomság vacsira.



Hozzávalók:

  • 600 g liszt
  • 2 tk. só
  • 1 tojás
  • 0,5 dl olaj
  • 1dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • kb 1.5 dl víz ( a liszt minőségétől függ)
Töltelék:
  • 2 ek olvasztott vaj
  • kolbász
  • sajt
Elkészítés
  1. A langyos tejbe elkeverek 1 tk. cukrot, belemorzsolom az élesztőt, hagyom felfutni.
  2. A liszthez hozzákeverem a sót, majd összegyúrom a többi összetevővel. Lágy tésztát készítek, akkor jó ha már nem ragad az edény falához.
  3. Letakarom és duplájára kelesztem.
  4. A megkelt tésztát kinyújtom, megkenem olvasztott vajjal, rászórom a kolbászdarabokat, amit én aprítógépben szoktam felaprítani, majd megszórom sok sajttal. Majd a tésztát feltekerem.
  5. Általában egyszerűen felszeletelem, de ezúttal csak minden második szeletet vágtam át teljesen, így dupla csigáim lettek.
  6. Sütőpapiros tepsire teszem, pihentetem még egy kicsit, míg a sütő felmelegszik 200 fokra.
  7. Sütés előtt még szórok a tetejükre egy kis sajtot és mehet a forró sütőbe. Légkeveréses fokozaton 15-20 perc alatt szép pirosra sütöm őket.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése