2020. október 18., vasárnap

Gyors kifli

 Nagyon szeretjük a péksüteményeket, de mivel nem eszünk sokat ezért többnyire kiflit, zsömlét sütök, kenyeret kevésbé. A gyerekek szeretik a gulyáslevesbe tunkolni a kenyeret, kiflit, így tegnap a leves mellé még csak sütöttem egy kis kiflit. Hamar elkészül, egyszerű és nagyon finom! Sokszor csinálom vacsira is.



Hozzávalók:

  • 2 dl tej
  • 2 dkg friss élesztő
  • 350 g liszt
  • 20 g vaj
  • 10 g só
  • 10 g cukor
  • + tej a lekenéshez
Elkészítés:
  1. A langyos tejbe belekeverek 1 tk. cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt, hagyom felfutni.
  2. A lisztbe belekeverem a sót, cukrot és az olvasztott vajat, majd az élesztős tejet. Jól kidolgozom, míg lágy tésztát nem kapok.
  3. A recept nagy előnye, hogy nem kell keleszteni a tésztát,így egyből lisztezett deszkára borítom, kör alakúra nyújtom. 8 cikkre vágom a kört és a szélesebb végétől kiindulva feltekerem a tésztát.
  4. A sütőt légkeveréses fokozaton 50 fokra állítom. A kifliket megkenem tejjel és az 50 fokos sütőbe rakom kb 15 percre. Gyakorlatilag ez a kelesztés.
  5. A 15 perc letelte után a sütőt 180 fokra állítom. A kifliket újra lekenem tejjel, ízlés szerint megszórható magvakkal vagy sóval. Én ezúttal köménymaggal szórtam meg. Visszatolom a kifliket a 180 fokos sütőbe és kb 20-25 perc alatt készre sütöm. Én a sütési idő első felében a tepsi alá szoktam tenni egy kis vizet egy másik tepsiben vagy sütőformában, mert így még puhább lesz a kifli. Próbáljátok ki! 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése