2020. október 28., szerda

Briós

 Ezt a receptet a Gastrohobbi oldalán találtam, szerintem ez a legjobb briós recept. Többet próbáltam már, ez lett a favorit. Ráadásul sokszor csinálom úgy, hogy este összeállítom, és formázás után beteszem a hűtőbe. Reggel fél óráig szobahőmérsékleten pihentetem és aztán mehet a sütőbe és kész a friss meleg reggeli.




Hozzávalók:

  • 2 dl tej
  • 20g friss élesztő
  • 500 g liszt
  • 60 g cukor
  • 1tk só
  • 1 tojás
  • 80 g vaj
  • lekenéshez 1 tojás + cukor a szóráshoz
Elkészítés:
  1. A langyos tejben elkeverek 1 teáskanál cukrot, majd belemorzsolom a friss élesztőt, hagyom felfutni.
  2. A lisztbe elkeverem a cukrot, sót, beledolgozom a tojást, az élesztős tejet és az olvasztott vajat. Jól kidolgozom a tésztát, úgy hogy elváljon az edény falától és ne ragadjon a kezemhez.
  3. A kidolgozott tésztát letekarom egy konyharuhával és meleg helyen, kb 45 perc alatt duplájára kelesztem.
  4. Ezt követi a formázás. Ez sokféleképpen történhet. Ebből a mennyiségből 8 briós készül. A legegyszerűbb ha egy adag tésztát egy hosszú "kígyóvá" sodrok és csiga formába feltekerem. Vagy egy adag tésztát 3 részre osztok és simán befonom. (Én az elején így kezdtem.)
A fenti képen látható briós egy kicsit bonyolultabb, és bevallom elsőre nem sikerültek ilyen szépen. Itt egy kép segítségképpen:

Egyébként utoljára, újítottam egy kicsit, a tasty.com oldalon láttam, hogy lehet kétféle irányba is tekerni a rudacskát, ekkor elindítok egy csigát jobbról és balról is, a közepén találkoznak. Így kaptam ezt:


A kiformázott briósokat sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom, és 20 percet pihentetem. Eztán megkenem felvert tojással és megszórom cukorral, 175-180 fokra előmelegített sütőbe teszem (légkeveréses fokozat) és kb 20 perc alatt készre sütöm. Annak érdekében, hogy jó puha legyen a péksütemény, hőálló tálba vizet teszek a sütő aljába.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése