2022. augusztus 14., vasárnap

Kapros lepény

 Gyerekkoromban nagyon sokat ettem kapros lepényt, vagyis ahogy gyerekként mondtuk füves lepényt. 😆

A nyarakat nagymamámnál töltöttem, aki leste minden kívánságomat. Egyik kedvencem ez a lepény volt, na nem az elkészítése, mert nem igazán volt az elkészítésében sikerélményem, ugyanis a tésztát jó vékonyra kell húzni és nekem mindig kiszakadt. Persze mama mondta, hogy nem baj, jól van az úgy is. 

Most elkészítettem én is nagymamám kapros lepényét az ő receptje alapján. Azért mondom, hogy alapján, mert mennyiségek nem voltak hozzá, konkrétan csak az alapanyagok voltak felírva, és ahogy a családunkban szokták mondani "érzéssel" mérjük ki a hozzávalókat. 😃

(A fotó egy kicsit sötét lett, ugyanis ez az adag este fél 9-re sült ki. Nem tehetek róla, délután jött az ihlet, hogy kaprost akarok sütni...😁)

(A fotó egy kicsit sötét lett, ugyanis ez az adag este fél 9-re sült ki. Nem tehetek róla, délután jött az ihlet, hogy kaprost akarok sütni...😁)

Hozzávalók:

  • 250 ml langyos víz
  • kiskanál cukor
  • 40 g élesztő
  • 600 g liszt
  • 10 g só
  • zsír
  • kapor
Elkészítés:
  1. A langyos vízben elkeverek egy kiskanál cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt, hagyom felfutni.
  2. A lisztben elkeverem a 10 g sót, majd az élesztős vízzel jól kidolgozom a tésztát.
  3. Addig gyúrom, míg jól kezelhető tésztát kapok.
  4. Kb egy óráig langyos helyen kelesztem.
  5. Ha megkelt, a tésztát jól kinyújtom,amennyire véhonyra csak tudom. Megkenem olvasztott zsírral, megszórom sóval és kaporral. Majd a tésztát összehajtom, ezt az oldalát is megkenem zsírral, megszórom sóval, kaporral. Így járok el mindaddig, míg akkora méretű lesz a lepényem, amekkora a tepsim.
  6. Alsó-felső sütési fokozaton, 180 fokra előmelegített sütőben, addig sütöm, míg szép aranybarna nem lesz a teteje (kb 40-45 perc).
Egy korábbi sütésem eredménye :)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése