2022. április 1., péntek

Fatörzs kifli

 Talán a legtöbbször elkészített reggeli péksütemény nálunk a fatörzs kifli. Imádják a gyerekek és mi felnőttek is, én talán azért, mert nem annyira édes. Este simán begyúrom, megformázom, majd berakom a hűtőbe éjszakára. Reggel már csak sütnöm kell.



Hozzávalók:

  • 4 dl tej
  • 30 g friss élesztő
  • 800 g liszt
  • 100 g cukor
  • 1 mk őrölt vanília
  • 50 g olvasztott vaj
  • 1 tojás
  • csipet só
  • 2 ek cukrozatlan holland kakaópor
Tetejére:
  • 1 tojás
Elkészítés:
  1. A tejet meglangyosítom és belekeverek 1 tk cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt és hagyom felfutni.
  2. A többi hozzávalót (a kakaópor kivételével) egy tálba mérem, majd az élesztős tejet is beleborítom. Kidolgozom a tésztát. 
  3. A tésztát elfelezem és az egyik felébe beledolgozom a kakaót.
  4. A tésztákat letakarom és langyos helyen kb. 40 percig kelesztem.
  5. Pihentetés után mindkét tésztát 16 részre osztom és gombócokat formálok belőle, így is hagyom pihenni őket egy kicsit.
  6. Minden kakaós gombócra teszek egy vaníliásat, egy kicsit kinyújtom, és feltekerem.
  7. Sütőpapíros tepsire sorakoztatom és így is pihentetem kb. 20 percig.
  8. Pihentetés után pengével néhány helyen bemetszem, lekenem felvert tojással.
  9. 180 fokra előmelegített, gőzös légterű sütőbe teszem és légkeveréses fokozaton kb. 15-18 perc alatt megsütöm őket. 


Utoljára egy kicsit kreatívkodtam, mikor kinyújtottam a kakaós tésztát, pengével bemetszéseket csináltam rá, erre helyeztem a vaníliás tésztát és így tekertem fel. Ennek lett ez az eredménye:



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése