2022. február 24., csütörtök

Sörkifli

 Hoztam egy nagyon tuti receptet. Valami sós péksütire vágyott a család, sokat agyaltam mi legyen... valami pogi, kifli, rudacska, háziropi... megnéztem mit a találok a hűtőben (mert boltba már nem akartam menni). A nagy tortázások után maradt egy nagy vaj, amelynek a lejárati dátuma pont mára esett, ezt mindenképpen fel kellett használnom. Eszembe jutott egy régi recept, amibe tutira kellett vaj, a sörkifli receptje. Nagyon régen csináltam már (talán a gyerekek még meg sem születtek), ideje volt előkotorni a fiók mélyéről a kis receptes füzetem.


Hozzávalók:

  • 500 ml tej
  • 60 g élesztő
  • 950 g liszt
  • 1 ek só
  • 1 ek cukor
  • 2 tojás
  • kb 200 ml étolaj
  • 200 g vaj a belsejébe
  • 1 tojás a kenéshez
  • sajt/szezámmag a tetejére

Elkészítés:
  1. A tej felét megmelegítem és elkeverek benne 1 tk cukrot, majd belmorzsolom az élesztőt. Hagyom felfutni.
  2. A lisztet, sót cukrot összekeverem, majd a lisztes keverékhez hozzáütöm a 2 tojást, beleborítom az olajat, tejet és az élesztős tejet.
  3. A tésztát jól kidolgozom, majd kb egy órát kelni hagyom langyos helyen.
  4. Mikor a tészta megkelt, 6 részre osztom, cipókat formálok belőle. Letakarva pár percet pihentetem őket.
  5. A cipókat egyenként kör alakúra nyújtom majd 8 részre osztom mindegyiket. 
  6. A szélesebb részébe beleteszek egy "szelet" vajat és feltekerem, kifliket formázok belőlük.
  7. Kb 10 percet letakarva pihentetem a kifliket, ezt követően megkenem tojással és megszórom ízlés szerint sóval,  sajttal, szezámmaggal.
  8. 180 fokra előmelegített sütőben, légkeveréses fokozaton kb 15-16 percet sütöm.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése