2021. január 31., vasárnap

Teljeskiörlésű tönkölybúzás-túrós pogácsa

 Egyik délután megkívántam a pogácsát, láttam, hogy van a hűtőben egy hamarosan lejáró túró, ezért eldöntöttem, hogy túrós pogit csinálok, de egy kicsit variáltam a recepten és tönkölybúzaliszttel készítettem el. Szerintem jó lett, sőt a gyerekek észre se vették, hogy teljeskiörlésű lisztből van!

Hozzávalók:

  • 165 g tejföl
  • 25 g élesztő
  • 250 g teljeskiörlésű tönkölybúzaliszt
  • 250 g fehérliszt
  • 125 g vaj
  • 1 tojás
  • 250 g túró
  • 1 ek. só
Elkészítés:
  1.  A tejfölt egy kicsit meglangyosítom, elkeverek benne 1 tk. cukrot és belemorzsolom a friss élesztőt, majd hagyom pihenni
  2. A kétféle lisztet és a sót összekeverem, belemorzsolom a szobahőmérsékletű vajat, majd belekeverem a túrót.
  3. Ezt követően hozzáadom a tojást és az élesztős tejfölt, majd jól kidolgozom a tésztát.
  4. Az így összeállt tésztát kinyújtottam és hajtogattam. (Képzeletben hosszában megfeleztem és két oldalról behajtottam a tészta feléig, majd vízszintesen is megfeleztem képzeletben és lentről és fentről is behajtottam a feléig, majd az így kapott tésztát még egyszer összehajtottam.)
  5. A tésztát egy lisztezett tálba teszem és a hűvös kamrába rakom pihenni kb. egy órát.
  6. A pihentetés után újra kinyújtom és hajtogatom, majd ismét pihentetem egy órát a kamrában.
  7. A második pihentetést követően ujjnyi vastagra nyújtom és kiszaggatom, sütőpapíros tepsire sorakoztatom és mostmár szobahőmérsékleten pihentetem a tepsin egy órát. A pogácsákat felvert tojással lekenem és teszek rájuk egy kis sajtot.
  8. A sütőt 180 fokra előmelegítem és légkeveréses fokozaton kb 18-20 perc alatt kisütöm a pogikat.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése