2021. január 19., kedd

Szalalkális perec

 Gyerekkorom egyik nagy kedvence a sajtos perec. Emlékszem anyukám többször is csinált, de utáltam a szagát mikor sült. Gondoltam ennyi év után kipróbálom, nem csalódtam, most is imádom! A szagát pedig most sem szeretem (régen mikor hidrogénezték a hajam ilyen szag lengett körül :D ), de megéri elkészíteni! Szerintem sokáig eláll, bár ezt bevallom őszintén nem tudom alátámasztani, mert nálunk hamar elfogyott... :) 



Hozzávalók:

  • 500 g finomliszt
  • 150 g sajt
  • 1 csapott ek só
  • 20 g szalalkáli
  • 1 ek tej
  • 250 g margarin
  • 2 dl tejföl
  • 1 db tojás
  • ízlés szerint őrölt fűszerkömény
  • tetejére 1 db felvert tojás és sajt
Elkészítés:
  1. A szalalkálit elkeverem az 1 evőkanál tejben.
  2. A lisztet, sajtot, sót, fűszerköményt elkeverem, majd hozzádolgozom a puha margarint, a tejfölt, tojást és a tejben feloldott szalalkálit. 
  3. A tésztát alaposan összegyúrom és félreteszem, 2 órán keresztül pihentetem.
  4. Lisztezett deszkán kb 1 cm vastagra nyújtom és perecszaggatóval kiszaggatom. A pereceket sütőpapíros tepsire sorakoztatom, megkenem felvert tojással és megszórom egy kis sajttal.
  5. Előmelegített, 200 fokos sütőbe teszem és légkeveréses fokozaton kb 10-12 perc alatt kisütöm a pereceket.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése