2021. január 12., kedd

Kinder Bueno torta

 Először is le kell szögeznem, nem vagyok egy tortakirálynő. Még tavasszal mikor bezártak a cukrászdák Ádikám szülinapjára kellett csinálnom tortát. Az jól sikerült, így most Anna is anya által készített tortát kért a születésnapjára, de hogy milyen legyen, rámbízta. Megnéztem a kamránkban milyen csokik vannak és láttam, hogy annyi a kinder csoki, hogy tuti nem tudják egyhamar megenni. Így született meg ez a torta...



Hozzávalók:

Piskóta:

  • 6 db tojás
  • 120 g cukor
  • 120 g liszt
Krém:
  • 500 g mascarpone
  • 200 g kinder csokoládé
  • 6 dl habtejszín
  • 5 csapott ek. porcukor
  • 4 csomag kider bueno
Díszítés:
  • 100 g étcsoki
  • 2 ek olaj
  • 2 dl habtejszín
  • 2 csomag kinder bueno


Elkészítés:
  1.  A tésztához a tojás fehérjéket konyhai robotgéppel elkezdem verni, apránként adagolva hozzá a cukrot. Kemény habbá verem.
  2. A tojás sárgákat habosra keverem, majd lapáttal óvatosan beleforgatom a fehér, kemény habba.
  3. Ezt követően több, kisebb részletben beleszitálom a lisztet, és óvatosan elkeverem, vigyázok arra, hogy a habot ne törjem össze.
  4. Egy sütőpapírral kibélelt/ kivajazott tortaformába teszem a tésztát.
  5. A sütőt előmelegítem 180 fokra, légkeveréses fokozaton 35-40 percig sütöm a tortalapot. 
  6. Ha a tészta megsült, majd kihűlt, 3 egyenlő lapba vágom.
  7. A krémhez a kindercsokit vízgőz felett megolvasztom, majd a mascarpone-hez keverem. 
  8. A habteszínt kb 5 csapott evőkanál porcukorral kemény habbá verem, majd több adagban a mascarpone-s csokis krémhez keverem.
  9. A kinder bueno-kat felszelem/feldarabolom.
  10. Az alsó tortalapot megkenem a krémmel, majd az előzőleg feldarabolt csokikat rászórom. Erre teszem rá a következő lapot, majd ezzel is a fenti módon járok el. 
  11. Végül rárakom a felső tortalapot és azt is megkenem, valamint a torta oldalát is bevonom a krémmel.
  12. Ezt követően már csak a díszítés van hátra. Vízgőz felett megolvasztom az étcsokit 2 evőkanálnyi olajjal vagy vajjal. A megolvasztott csokival meglocsolom a tortámat. Be lehet vonni az egészet, hagyni, hogy teljesen lecsorogjon a csoki az oldalán, de lehet csak a tetejére tenni a csokit. Én most úgy készítettem, hogy látszódjanak a lecsorgó csokicseppek.
  13. Habtejszínt ízlés szerinti cukorral vagy hulalát kemény habbá verek, ezzel és kinder buenoval díszítem a tortát. 
Mivel Annámnak készült a torta, ezért egy kicsit kidekoráltam még:

Ilyen volt teljes pompájában:D




This entry was posted in

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése