2020. november 13., péntek

Sütőtökös muffin

 Azt tudni kell rólam, hogy nagyon sokáig még a sütőtök szagát se bírtam. Aztán szülés után ez megváltozott, csináltam a gyerekeknek a sütőtökpürét és megkóstoltam... hát nekem nagyon bejött. Azóta ősszel mindig sütünk párszor. Most kaptunk egy hatalmas tököt, amit megsütöttem, de a gyerekek úgy vannak vele, mint én régen: még a szagát se szeretik. Gondolkodtam mit csináljak ekkora adaggal, úgy döntöttem kipróbálom milyen ha csinálok belőle muffint... Az eredmény: ISTENI! Nem is lehet érezni rajta a tököt, a gyerekek is falták!


Hozzávalók:

  • 250 g sütőtök
  • 80 ml olaj
  • 2 db tojás
  • 150 g liszt
  • 100 g cukor
  • 1 csapott teáskanál fahéj
  • csipet só
  • 1 cs sütőpor
Elkészítés:
  1. Egy tálban összekeverem a lisztet, cukrot, fahéjat, a csipet sót és a sütőport.
  2. A tököt, melyet előtte megsütöttem, villával szétnyomkodom, majd gépi habverővel jól kidolgozom. Hozzáadom a tojásokat és az olajat.
  3. A tökös keveréket jól összedolgozom a lisztes keverékkel és már mehet is a kapszlikkal bélelt muffinsütőbe.
  4. A sütőt légkeveréses fokozatra állítom, és a muffinokat 175 fokra előmelegített sütőbe teszem. Kb 15-20 perc alatt készre sülnek.

This entry was posted in

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése