2021. április 16., péntek

Pupusas

 A pupusas El Salvador  nemzeti étele, amolyan töltött tortilla. Nekünk nagy kedvencünk, most leírom én hogyan készítem. (Vega változatban is készítettem már sógornőmnek.)



Hozzávalók (6 darabhoz):

Tészta

  • 300 g liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál só
  • 50 ml olaj
  • 120 ml víz
Töltelék:
  • 4-5 ek. tejföl
  • 150-200 g reszelt sajt
  • 100-150 g sonka
  • 150 g kockázott bacon
  • lilahagyma
  • pritamin paprika
  • só, bors, fokhagymapor
Elkészítés:
  1.  A tészta hozzávalóit alaposan kidolgozom, addig míg nem ragad az edény falához. Félreteszem, míg összeállítom a tölteléket.
  2. A bacont serpenyőben megsütöm.
  3. A sonkát, lilahagymát, paprikát felkockázom, a sajtot lereszelem és egy tálban összekeverem. 
  4. Ha a bacon kisült, akkor a többi hozzávalóhoz keverem, majd belekutyolom a tejfölt is. Sóval, borssal, fokhagymával ízesítem. Így el is készül a töltelék.
  5. A tésztát 6 részre osztom, ovális alakúra nyújtom és tölteléket kanalazok a közepébe, majd behajtom az oldalait, úgy, hogy a ölteléket teljesen betakarja.
  6. Egy serpenyőt felforrósítok, egy picike olajjal kikenem és ráhelyezem a töltött pupusasokat. Mindkét oldalát megsütöm néhány perc alatt.
Egyszerű vacsora. Szinte bármivel lehet tölteni. Vega változatból én kihagytam a sonkát és szalonnát, úgy is nagyon finom! Próbáljátok ki!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése